Μένουμε σπίτι … Έτσι χωρίς πρόγραμμα;

0
185

Χρειάζεται; Ή είναι μια καλή ευκαιρία για ξεκούραση; Και αν χρειάζεται, τι είδους πρόγραμμα; Το δομημένο “ωρο-λόγιο” πρόγραμμα του σχολικού χρόνου έχει μαθήματα, βιβλία, ύλη απαιτεί – εκτός των άλλων – και εκπαιδευτικούς…
Μπορεί να μεταφερθεί ο σχολικός χρόνος στο σπίτι; Πρωτόγνωρα πράγματα συμβαίνουν και τα ερωτήματα αυτά δεν μπορούν να απαντηθούν εύκολα. Δεν υπάρχουν οι “πρότερες, προϋπάρχουσες γνώσεις”, όπως λένε και οι Θεωρίες Μάθησης.
Πολύς ο ελεύθερος χρόνος των μαθητών, μικρών και μεγάλων. Και μια οικογένεια σε αμηχανία…
Και όσο και αν “η εξ αποστάσεως διδασκαλία” – πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας που βρίσκεται σε εξέλιξη- φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα πρόσφορο εργαλείο για να διατηρήσουν οι μαθητές την επαφή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία στις παρούσες, έκτακτες συνθήκες που βιώνει η χώρα μας, δεν μπορεί, προφανώς να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση, ούτε να καλύψει τη διδακτέα ύλη. Αλλά και πάλι περισσεύει χρόνος για δημιουργικές “σπιτικές” δραστηριότητες. (Είπαμε μένουμε σπίτι..)
Διάσπαρτες – και εν πολλοίς ενδιαφέρουσες- είναι οι προτάσεις στο διαδίκτυο που μπορούν να δώσουν ευκαιρίες για τη δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των παιδιών.
Το παρόν, όμως, ιστολόγιο με τον εύγλωττο τίτλο cine-anagnosi.blogspot.com, υποδηλώνει τους συγκεκριμένους του στόχους και σημασιοδοτεί την εκπαιδευτική του φιλοσοφία. Το διαδικτυακό του περιβάλλον προσφέρει στους χρήστες του στοχευμένα επιλεγμένο υλικό Τέχνης και Πολιτισμού, για ποικίλες δημιουργικές ενασχολήσεις στο σπίτι με έμφαση στον Κινηματογράφο και την Παιδική Λογοτεχνία.
Αυτοί είναι άλλωστε και οι προγραμματικοί στόχοι και οι αντίστοιχες δράσεις των συνεργαζόμενων φορέων: Κινηματογραφική/Οπτικοακουστική Παιδεία- Παιδική Λογοτεχνία- Περιβαλλοντική/ Αειφορική Εκπαίδευση.
Είναι προφανές πως η πρωτοβουλία μας αυτή δεν υποκαθιστά το σχολικό πρόγραμμα, αλλά φιλοδοξεί να δώσει ευκαιρίες στην οικογένεια για δημιουργικές δραστηριότητες σε τομείς που οι φορείς μας θεωρούν σημαντικούς για την ολόπλευρη μόρφωση των παιδιών.
Έτσι, οι χρήστες του παρόντος ιστολογίου μπορούν να έχουν πρόσβαση στο παρακάτω ψηφιακό υλικό:
– κινηματογραφικές ταινίες για παιδιά και εφήβους μεγάλου και μικρού μήκους, ντοκιμαντέρ, animation, κ.λπ, επιλογές ελεύθερες στο διαδίκτυο, χωρίς πνευματικά δικαιώματα. Έχουν την ευκαιρία π.χ. να απολαύσουν όλα τα μαθητικά φιλμάκια των πέντε ετήσιων Φεστιβάλ του Ομίλου Cine-Εκπαίδευση, παραγωγές σχολικών κινηματογραφικών ομάδων της Δωδεκανήσου και όχι μόνο
– κατάλογοι επιλεγμένων βιβλίων Παιδικής & Εφηβικής Λογοτεχνίας, e-books, audio books, online δραστηριότητες και ηλεκτρονικά μουσεία, κ.λπ.
– παράθεση αξιόλογων διαδικτυακών συνδέσμων που αναφέρονται σε ιστότοπους Κινηματογράφου, Παιδικής Λογοτεχνίας, Αειφορίας κ.λπ.
Το ιστολόγιο φιλοδοξεί να έχει και διαδραστική λειτουργία. Οι διαχειριστές εκπαιδευτικοί θα απαντούν με προθυμία στα ερωτήματα που θα θέτουν οι χρήστες στο πλαίσιο μιας γόνιμης αλληλεπιδραστικής επικοινωνίας.
Επιθυμία μας είναι ο διαδικτυακός αυτός ιστότοπος μέσω των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου να αποσταλεί στις σχολικές μονάδες του νομού και δια μέσου των Διευθυντών / Διευθυντριών να προωθηθεί σε όλους τους/τις εκπαιδευτικούς και στους Συλλόγους Γονέων των σχολείων.
To παρόν πληροφοριακό κείμενο με τη μορφή Δελτίου Τύπου αποστέλλεται και στα τοπικά Μ.Μ.Ε., έντυπα και ηλεκτρονικά και αναρτάται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ρόδος, 17/3/2020
Εκ μέρους των τριών συνεργαζόμενων φορέων, οι διαχειριστές του ιστολογίου:
Αδαμόπουλος Παναγιώτης
Βεκιάρης Θάνος
Ζέππου Αναστασία
Σπανός Πέτρος

NO COMMENTS