Ενημέρωση για την εξέλιξη του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος του Δήμου Ρόδου για την περίοδο από τον Δεκέμβριο του 2019 μέχρι τον Μάιο του 2020, έκανε χθες ο Αντιδήμαρχος Διοικητικής Εξυπηρέτησης του Πολίτη και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, κ. Γιάννης Καμπούρης, ο οποίος ανακοίνωσε ότι από τις 30 Ιουνίου ο Δήμος θα δέχεται πλέον ηλεκτρονικά αιτήματα-καταγγελίες πολιτών πάνω σε ζητήματα καθημερινότητας!

Ο κ. Καμπούρης, κατά τη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χθες ήταν πλαισιωμένος από τα στελέχη της Υπηρεσίας και συγκεκριμένα: Τον Διευθυντή της Διεύθυνσης Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών κ. Νίκο Μανίκαρο, τον Προϊστάμενο του Τμήματος Νέων Τεχνολογιών κ. Βασίλη Μωραΐτη καθώς και τον Προϊστάμενο του Τμήματος Πληροφοριακών Συστημάτων κ. Χρήστο Πανά.

Όσο για τις ενέργειες που έχουν γίνει το προηγούμενο διάστημα και τους σχεδιασμούς που κάνουν, ανέφερε τα παρακάτω:
Εγκατέστησαν το σύστημα και εκπαίδευσαν το προσωπικό για την ηλεκτρονική ροή των εγγράφων. Συγκεκριμένα, σε πέντε Διευθύνσεις, έχει εγκατασταθεί το για να παίρνουν ηλεκτρονικά πρωτόκολλα οι πολίτες. Ακόμη, έγινε εγκατάσταση του συστήματος και εκπαίδευση όσο αφορά στα αιτήματα πολιτών, όπως και για τη νέα έκδοση εφαρμογής των κλήσεων του ΤΑΠ (Τμήμα Προσόδων) αλλά και για τη διαχείριση δικαστικών αποφάσεων όπου πλέον οι δικηγόροι θα μπορούν να παρακολουθούν την εξέλιξη μίας δικαστικής υπόθεσης του Δήμου και απομακρυσμένα.

Επίσης, έγινε εγκατάσταση νέου συστήματος και εκπαίδευση στην πλατφόρμα ηλεκτρονικών πληρωμών. Πιο συγκεκριμένα, εγκατέστησαν εφαρμογή στο Τμήμα Ακίνητης Περιουσίας όπου εκεί, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, θα γίνει και η μετάπτωση του παλιού excel στη νέα εφαρμογή και θα μπορεί να ελέγχεται πολύ καλύτερα και από απομακρυσμένα σημεία.

Αναβάθμισαν, εγκατέστησαν και εκπαίδευσαν τους υπαλλήλους του ΧΥΤΑ στη νέα εφαρμογή. Δηλαδή, έβαλαν αυτόματη λειτουργία ζύγισης μέσω γεφυροπλάστιγγας. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι όποιο όχημα πηγαίνει στον ΧΥΤΑ, αμέσως το ζυγολόγιο πάει στην εφαρμογή και σε πραγματικό χρόνο αυτό φαίνεται στην οικονομική εφαρμογή του Δήμου Ρόδου που σε συνδυασμό με την εγκατάσταση POS δεν έχουν επαφή με χρήματα οι υπάλληλοι. Απομένει να εγκαταστήσουν τρεις κάμερες, που δεν θα έχουν καμία σχέση με τα πρόσωπα αλλά θα εστιάζουν στο υλικό της ζύγισης του φορτηγού και στην εφαρμογή τη δική τους.

Για ακόμα μία φορά, ο κ. Καμπούρης αναφέρθηκε στο teledimos όπου πρώτος ο Δήμος Ρόδου το εφάρμοσε στην Ελλάδα όπως και την εφαρμογή για τους παιδικούς σταθμούς με την οποία δίνεται η δυνατότητα στους γονείς/κηδεμόνες να εγγράφουν πλέον από το σπίτι τους τα παιδιά, όπως και την εφαρμογή για την απαλλαγή και αναστολή των επιχειρηματιών από τα τέλη ηλεκτροφωτισμού και καθαριότητας.

Όλο αυτό, 33 νέες εφαρμογές, ήταν ένας αγώνας δρόμου, είπε χαρακτηριστικά ο Αντιδήμαρχος και ευχαρίστησε τα στελέχη της Διεύθυνσης Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών του Δήμου.
Ακόμη, πριν τρεις ημέρες ο κ. Πανάς μαζί με κλιμάκιο από τα Τρίκαλα μετέβησαν σε κάποιες κοινότητες του νησιού στο πλαίσιο του προγράμματος το “wifi for Europe”. Η πράξη αυτή είναι μία ευρωπαϊκή πρωτοβουλία που λειτουργεί σε όλη την Ε.Ε. και έχει να κάνει με την παροχή υψηλής ποιότητας πρόσβασης στο Διαδίκτυο για τους πολίτες και τους επισκέπτες. Ο Δήμος Ρόδου συγκαταλέγεται στους επιλέξιμους προς χρηματοδότηση Οργανισμούς και μέσα σε ενάμιση έτος θα εξασφαλίσει την ολοκλήρωση της εγκατάστασης και την έναρξη της λειτουργίας του δικτύου. Αυτό θα μπει στην πλατεία Δημαρχείου έως τη Νέα Αγορά, ώστε να μπορούν να έχουν πρόσβαση τα ημερόπλοια και τα σκάφη που ελλιμενίζονται στη μαρίνα Μανδρακίου.

Ακόμη, χθες, υπεγράφη και ο γενικός κανονικός της Ε.Ε. για την προστασία δεδομένων και είπε ο Αντιδήμαρχος: «Ο Δήμος Ρόδου, επιτέλους, θα λειτουργεί με κανόνες, Πρόκειται για ένα νέο, ενιαίο και άμεσα εφαρμόσιμο νομικό πλαίσιο το οποίο ρυθμίζει την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα ατόμων που βρίσκονται στην Ε.Ε. και όχι μόνο. Θα εκπονηθεί πρόγραμμα συμμόρφωσης με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων, τον GPDR».
Όπως είπε, χρόνια ο Δήμος Ρόδου ήταν «στον αέρα» στο θέμα αυτό ενώ υπηρεσίες του έχουν να κάνουν με πράξεις που αφορούν προσωπικά δεδομένα πολιτών.

Σημαντικό είναι, τέλος, ότι από τις 30 Ιουνίου θα μπορεί ο δημότης να μπαίνει στην ολοκληρωμένη διαδικτυακή πλατφόρμα διαχείρισης αιτημάτων πολιτών ώστε «να σταματήσει αυτό το αλισβερίσι στον Αντιδήμαρχο ή τον γνωστό», όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καμπούρης. Πιο συγκεκριμένα, μέσω της εξειδικευμένης διαδικτυακής πύλης οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν στις υπηρεσίες του Δήμου, άμεσα και στοχευμένα, στο ανάλογο τμήμα, το αίτημά τους, το πρόβλημά τους, τις καταγγελίες τους. Η διαδικασία θα μπορεί να γίνεται εύκολα και γρήγορα. Μάλιστα, οι αρμόδιες υπηρεσίες θα απαντούν ενώ θα υπάρχει και εβδομαδιαία αναφορά για το που βρίσκεται το κάθε αίτημα. Θα ισχύει για όλο το νησί ενώ σύντομα θα ενεργοποιήσουν και την τηλεφωνική γραμμή 15588 για τους δημότες που δεν έχουν πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες.

Η υπηρεσία αυτή στοχεύει να βοηθήσει τον πολίτη στα προβλήματα της καθημερινότητας του, όπως είναι η καθαριότητα, οι επισκευές στα οδοστρώματα, ο ηλεκτροφωτισμός, τα φανάρια, τυχόν προβλήματα αποχέτευσης-ύδρευσης και το Πράσινο, δηλαδή οι βασικοί τομείς της καθημερινότητας του πολίτη.
«Τα αιτήματα πολιτών θα είναι και ένας καθρέφτης της λειτουργίας του Δήμου», είπε ο Αντιδήμαρχος, εξηγώντας ότι με τον τρόπο αυτό θα φαίνεται πού κολλάει το αίτημα του δημότη και κατ’ επέκταση θα αποτυπώνεται και η παραγωγικότητα των υπηρεσιών. «Αυτό θα είναι ένας σύμμαχος για κάθε Δημοτική Αρχή», κατέληξε ο κ. Καμπούρης.

Πηγή :rodiaki.gr

NO COMMENTS