Τη μετάβαση του Δήμου της Ρόδου στην ψηφιακή εποχή, θέτει ως προτεραιότητα ο Αντιδήμαρχος Διοικητικής Εξυπηρέτησης του Πολίτη και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, κ. Γιάννης Καμπούρης καθώς, όπως δήλωσε χθες, στον τομέα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης έχει μείνει πολύ πίσω.

«Δεν είμαι άνθρωπος που θέλω να ισοπεδώνω προσπάθειες πρώην αιρετών και να λέω ότι δεν έγινε τίποτα. Ο καθένας κάνει την προσπάθειά του αλλά ειδικά στο θέμα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης-λυπάμαι που θα το πω-ο δήμος Ρόδου είναι πολλά χρόνια πίσω», είπε ο αντιδήμαρχος.

Όπως εξήγησε, καταρχήν, έχει ξεκινήσει το «νοικοκύρεμα», όπως είπε χαρακτηριστικά, της Διεύθυνσης Πληροφορικής καθώς αυτή τη στιγμή προχωρούν σε μία γενική απογραφή όλου του εξοπλισμού σε όλο το Δήμο, δηλαδή όχι μόνο στις έδρες των ενοτήτων (σ.σ. ληξιαρχείο, δημοτολόγιο, πρωτόκολλο κτλ.) αλλά και σε όλες τις κοινότητες. Δηλαδή, πρώτα θέλουν να καταγράψουν τον εξοπλισμό που διαθέτει ο Δήμος, να δουν τι λειτουργεί, τι μπορεί να επισκευαστεί και τι ανάγκες θα προκύψουν που θα πρέπει να καλυφθούν ώστε το 2020 να μπορέσουν να τα βάλουν σε μία σειρά και να γίνει ένα «νοικοκύρεμα».

Μάλιστα, στο σημείο αυτό, ο αντιδήμαρχος εξέφρασε την απογοήτευσή του για την κατάσταση που αντίκρισαν σε κάποιες ενότητες καθώς, όπως είπε, άνοιξε γραφεία που  ήταν κλειστά, με μηχανήματα μέσα που πλήρωσε όλος ο ροδιακός λαός, και η εικόνα που αντίκρισαν…τον σόκαρε, όπως είπε χαρακτηριστικά!

Για την απογραφή εκκρεμεί η κοινότητα Καμείρου και η όλη διαδικασία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί περίπου σε μία εβδομάδα.  Παράλληλα, με αυτές τις ενέργειες, μαζί με τους Διευθυντές της Πληροφορικής και Νέων  Τεχνολογιών καθώς και των ΚΕΠ, καταγράφουν τα προβλήματα στις ενότητες. Πιο αναλυτική ενημέρωση αναμένεται να κάνει στο προσεχές διάστημα μαζί με τον Δήμαρχο, κ.Αντώνη Καμπουράκη, ο οποίος άλλωστε είναι ενημερωμένος για όλες τις κινήσεις.

Πάντως, όπως τόνισε ο κ. Καμπούρης, ως άμεσες  προτεραιότητες θέτουν δράσεις που θα διευκολύνουν στην εξυπηρέτηση πολιτών που δεν έχουν πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες και δεν μπορούν εύκολα να μεταβούν στην έδρα των ενοτήτων για να εκδώσουν ένα πιστοποιητικό.

Ψηφιακή εποχή
Όσο αφορά στη μετάβαση του Δήμου στην ψηφιακή εποχή, καταρχήν οι δημότες πλέον θα έχουν τη δυνατότητα με την ψηφιακή υπογραφή τους, χωρίς να απαιτείται δηλαδή η φυσική τους παρουσία στις υπηρεσίες του Δήμου, να μπορούν από το κινητό τους να αιτούνται και να παραλαμβάνουν όποιο δικαιολογητικό επιθυμούν από τον Δήμο. Έτσι, γλυτώνουν πολλά, την ταλαιπωρία, την εξεύρεση θέσης στάθμευσης, τις ώρες αιχμής κτλ. αφού θα μπορούν να παίρνουν αυτό που επιθυμούν εκτός ωραρίου των υπηρεσιών. Αυτό το διάστημα, λοιπόν, περιμένουν την ανακοίνωση από το Υπουργείο Εσωτερικών για το άνοιγμα της πύλης «Ερμής» για τα πιστοποιητικά, καθώς πολλά από αυτά δεν τους επιτρέπει να τα συμπεριλάβουν ακόμα να τα εντάξουν στην ψηφιακή εποχή.
Σημειώνεται ότι ήδη κάνουν σεμινάρια οι προϊστάμενοι των τμημάτων του Δήμου, θα ακολουθήσουν οι Διευθυντές και μετά ακόμα και οι αιρετοί.

Όπως εξήγησε ο αντιδήμαρχος, η διαδικασία είναι απλή: Με μία ταυτοποίησή του πολίτη σε ένα ΚΕΠ, θα μπορεί να πάρει τον κωδικό και να προχωρήσει στην ψηφιακή υπογραφή για να παραλαμβάνει τα δικαιολογητικά στο κινητό, τον υπολογιστή κτλ.

Όσο αφορά στα ΑΤΜ εγγράφων που εγκαταστάθηκαν στις τελευταίες ημέρες της προηγούμενης θητείας, καταρχήν έλαβε μία απόφαση το δημοτικό συμβούλιο για να γίνει μεταφορά αυτού που βρίσκεται δίπλα στο ταμείο της ΔΕΥΑΡ στην πλατεία Κύπρου. Σύμφωνα με τον ίδιο, το σκεπτικό είναι ότι η Εθελοντών Δωδεκανησίων δεν έχει επισκεψιμότητα στο συγκεκριμένο σημείο. Έτσι, θα τοποθετηθεί στην πλατεία Κύπρου μπροστά από την Εθνική τράπεζα, με σκέπαστρο ώστε να λειτουργεί πλήρως και όταν βρέχει ενώ θα μπορούν να γίνονται ακόμη και πληρωμές κλήσεων.
Τα άλλα δύο ως γνωστόν έχουν τοποθετηθεί στις δ.ε. Αφάντου και Ιαλυσού. Πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων πάντως αναμένεται να λειτουργήσουν.

Ο Αντιδήμαρχος έχει κάνει πρόταση να αγοραστούν τρία επιπλέον για να τοποθετηθούν στον Αρχάγγελο, την Λίνδο και τον Έμπωνα και να καλύψουν έτσι μεγαλύτερη χιλιομετρική απόσταση. Μάλιστα, στις προθέσεις του είναι να λειτουργήσει και κανονικό γραφείο ΚΕΠ στη Λίνδο που έχει πολύ κόσμο αλλά και στον Άη-Γιάννη επειδή είναι μία περιοχή που δεν έχει κοντά ΚΕΠ και είναι πυκνοκατοικημένη ενώ υπάρχει και η κτιριακή υποδομή. Μόλις εγκριθούν οι διαδικασίες από την Κεντρική Διοίκηση θα προβούν στη λειτουργία τους.

Από την πύλη «ΕΡΜΗΣ» μπορούν να εκδοθούν: Πιστοποιητικά γέννησης, εντοπιότητας, ιθαγένειας, οικογενειακής κατάστασης, εγγραφής στο μητρώο αρρένων, πράξεις θανάτου, γάμου, γέννησης, τα οποία δεν έχουν ανοίξει ακόμα για να μπορούν να τα εκδίδουν και ψηφιακά και από τον Δήμο περιμένουν να τα εντάξουν όλα με απόφαση του Υπουργού.

Σχεδιασμοί
Ο κ. Καμπούρης, μίλησε χθες και για τα πιο μεσοπρόθεσμα σχέδιά του, όπως το «έξυπνο» πάρκινγκ όπου κατεβαίνοντας ο δημότης στο κέντρο με μία εφαρμογή θα γνωρίζει πόσες ελεύθερες θέσεις στάθμευσης υπάρχουν, όπως και οι «έξυπνες» διαβάσεις που θα μπορούσαν να τοποθετηθούν αρχικά στην παραλιακή οδό, τη Λίνδο κτλ.

Ρωτήθηκε, τέλος και για το οργανόγραμμα του Δήμου και όπως είπε το 2020 θα το ολοκληρώσουν, μαζί με τις κρίσεις του προσωπικού. Ήδη έχουν μία πλήρη εικόνα ότι ο παλιός Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) του Δήμου ήταν απλά μία καταγραφή αφού δεν παρουσιάζει τις ανάγκες του.

Όπως είπε, λοιπόν, ο νέος ΟΕΥ θα γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να αξιοποιηθεί στο έπακρο το ανθρώπινο δυναμικό του Δήμου, μια και οι ανάγκες του μεγαλώνουν συνεχώς.
Κλείνοντας, ο κ. Καμπούρης, δεν παρέλειψε να πει ότι για όλα αυτά είναι ενημερωμένος ο Δήμαρχος και είναι από τους πρώτους που θέλουν τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή γιατί είναι προς όφελος και των δημοτών αλλά και των εργαζομένων του Δήμου.

Πηγή :rodiaki.gr

NO COMMENTS